Un consorțiu din Suedia – care include Institutul Regal de Tehnologie KTH din Stockholm, compania SSPA și designerii de la Wallenius Marine – a dezvoltat o navă cargo, numită wind Powered Car Carrier (wPCC), care folosește vântul pentru propulsie.
Cargobotul transatlantic va fi capabil să transporte 7.000 de vehicule și va reduce emisiile poluante din timpul unei curse cu 90%, transmite TNW.
Vasul este propulsat de vânt prin intermediul unor „aripi” imense. Potrivit consorțiului, voiajul inaugural va fi făcut în 2024.
Partea proastă este că traversarea oceanului va dura aproape de două ori mai mult decât acum. Navele cargo tradiționale fac această cursă în șapte zile. Prin comparație, wPCC va avea nevoie de 12 zile.
Din motive de siguranță, cargobotul are și motoare electrice, pe care le poate folosi pe timp de furtună, de exemplu.
Vasul va avea o lungime de 200 de metri, o lățime de 40 de metri și o înălțime de 100 de metri.
Ca volum, navele maritime comerciale transportă 90% dintre bunurile tranzacționate în lume. Anual, cargoboturile consumă 300 de milioane de tone de combustibil și emit la fel de mult dioxid de carbon ca Germania, cea mai mare economie a Europei.
În timp ce pentru consumatori sunt dezvoltate într-un mod accelerat metode alternative eco de transport, segmentul comercial a rămas în urmă. Lucrurile se schimbă, însă, încet și în business. De exemplu, Airlander 10, cel mai mare balon din lume, va transporta mărfuri în viitorul apropiat.
Veneţia interzice accesul vapoarelor de croazieră în centrul istoric
Emisiile vapoarelor fac furtunile cu trăsnete mai intense
Rusia a lansat la apă ”Titanicul nuclear” ce poate fi o catastrofă iminentă